lördag 15 december 2012

Snö, snö, snö, snö....

Jag tog med mig snöovädret från västkusten....Nu har det snöat i flera dagar, det ska komma ner ca 50 cm men det har det redan, sen blir det blida lagom till julafton. Nåja, traktorer och plogbilar har fullt upp och våra vägar är framkomliga och snart är det sommar igen. : ))
Igår var jag inte ut, nej det var symaskinen som fick all uppmärksamhet och en av mina sydda julkort som jag ska ge till Isak. Det är jättekul när man lyckas bra med ett projekt, ja 100% är det inte riktigt men nästan, jag ska lägga ut bilder på mina julkort när dom nått mottagarna.
Egentligen borde jag baka anisbröd och något annat gott inför julen före fredag eftersom det är lilla julafton på lördag förmiddag. Isak vill "sova i soffan" och kommer för att se att jag har möblerat om som han och jag har beslutat.
I torsdags var det lucia-tärnor-tomtar-pepparkaksgubbar-firande på Isaks förskola, åå vad söta dom var när dom tågade in och sjöng luciasången och andra sånger som hör dagen till. Sen blev det fika och julpyssel med barnen, det var kul att se dessa små med deras fantasi om hur julpyssel ska se ut.
Nej nu ska jag gå ut och skotta av altan, den är inte så stor men jag vill kunna tända mina lyktor under julhelgen, det är så mysigt.
Frisk luft är härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar