fredag 14 september 2012

Hösten är här.

Vad händer med bloggen? Det är besvärligt när det inte fungerar som det ska när jag ska skriva här, flera gånger har det inte alls gått att ens komma så här långt.
Jag har påbörjat flera olika quiltarbeten men det är som att ingenting stämmer och då har jag lämnat dem. Men nu tror jag att det kommer att bli bra även om jag har haft lite för bråttom och inte planerat innan jag skrider till verket, jag syr nu en "Stack and Slash"-quilt, det kommer en bild så småningom. Jag hoppas få tid att färdigställa någon/några ufon efter denna roliga quilt.
Tänk jordgubbarna mognar fortfarande, dom är ganska små nu men goda. En tomat har blivit röd, de andra är gröna och växer fortfarande. Gladiolusen blommar för fullt med vackra röda blommor, det skulle vara blandade färger men än så länge är det bara rött som syns.
Förra helgen var jag med mitt barnbarn snart 4 år i "huset", vi tog in ved för vintern och tog upp potatisen från mitt lilla land, varje gång jag hade grävt fram potatis utbrast Isak lyckligt "Ååh en potatis! Tack farmor!" Det var verkligen kul att ta upp potatis med den lille godigen. I morgon åker vi till "huset" igen och fortsätter med veden, den behövs när det blir vinter.
Nu ska jag se TV en stund och sen är det god-natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar