lördag 3 oktober 2015

Nu går det undan!

Det är bäst att sy medan "ilet" sitter i. Det blev en del i september månad man kan säga att jag har sytt så det ryker, det bara fortsätter men jag har legat lågt länge så det känns bara roligt att det händer något. 
Veckan som gick sydde jag ett pyttetäcke som ska överlämnas till Neonatalavdelningen på Sumderbyns sjukhus till veckan. Sen körde jag igång att sy två necessärer till barn/unga med cancerdiagnoser, nessarna samlas in under Rikstäckets årsmöte som pågår i helgen.



Egentligen är det många WIP (Work in Progress) i mitt skåp, jag tänkte ta itu med ett i alla fall och det är Smulspår och nu har jag fått ihop alla bitar, kviltat och nu syr jag lukkekanten. Men naturligtvis var jag ju tvungen att påbörja höstlöparen, den förra blev för bred till mitt köksbord, nu ska jag bara quilta och sy lukkekanten. 
Vad mycket man hinner med när allt flyter som det ska och jag bara drar fram mer och mer tyger som jag lägger i högar och tänker att det där ska jag sy sen och helt plötsligt är det ett fantastiskt fint väder och då måste jag ut en stund. Nåja, sen är det bara att samla sig och koncentrera sig på en eller två saker åt gången så blir det färdigsytt.
Nu ska jag sy på lukkekanten och vips kommer den att vara klar, jag glömde ju bort alla trådar som ska fästas också. Hej så lämge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar