måndag 1 april 2013

Helgen är slut

Symaskinen är tyst jag har inte sytt något under påsken, har varit i fritidshuset några dagar under påsk och där var det ett underbart väder. Vi skulle vara med i fisketävlingen men det blev ingen, för få deltagare. Ja, det är inte som förr då alla som bodde/ besökte byn under långfredagen deltog i fisketävlingen. Barnen har blivit stora och dragit åt sitt håll, de äldsta orkar inte och då är det inte många kvar. Men det fiskades ändå och det blev en del abborrar i olika storlekar.
Det märks verkligen att det inte finns några "gubbar" kvar som gillar att köra skoter överallt, dom fick "bära" dessa fordon när dom kört fast i ris och djupa krondiken eller bäckar. Det var "gubbar" som  gillade att köra skoter i alla väder, dvs utmaningar.
Det var så tyst i huset (de flesta grannar bortresta), själv får jag fram endast väsande ord ibland, det är bara hålla sig tyst tills halsen helat. Alltså så här tyst får det inte vara, jag tog fram dammsugaren och for igenom lägenheten, sen kom jag på att stereon är ju bra vid ett sånt här tillfälle. Jag har massor av skivor som behöver spelas, först blev det Andrea Boccelli med sin fantastiska röst dessutom följer det med ett texthäfte som man kan följa med i alla låtar. Sen ville jag ha musik i glada svenska toner och då tog jag fram Sven-Ingvars 50 års jubileus-skiva. Det tog flera timmar att spela igenom dessa skivor och nu är det lämpligt att lugna ner öronen ett tag. Efter middagen ska jag ta fram mitt "Smulspår" och fortsätta med det, jag längtar till jag får börja kvilta detta.
Idag är det lurardag, få se om jag klarar mig men jag kan ju inte prata i telefonen. : (
Hej så länge!

Några bilder:
Väntar på dom som ska till Blåkulla



Får dom fisk?

 Vinner dom idag?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar