torsdag 28 februari 2013

Tiden gå alldeles för fort!

Vad tiden går fort, februari är nästan slut och i morgon börjar vårvintermånaden då det är kallt på nätterna och soligt med tak-dropp på dagarna dvs "kalla" mars. Det är nu vi kan mysa av vårsolen, grilla korv, steka fläsk att lägga på hembakad rågkaka, kaffe kokat på öppen eld och däremellan ligga på renskinnet och pimpla och kika ner i hålet i det klara vattnet och har man tur får man napp. Nu har det dessutom regnat hela dagen och det är ju positvt om det blir kallt på nätterna, då blir det skoterföre. : )) För dom som kör snöskoter är det rena paradiset att köra skotern på hård skare och slippa köra fast i lössnö. Själv tar jag skidorna och åker en bit på älven till det är dags för kaffekokning och där tillhörande göromål. Man kan ju alltid fantisera att det kommer att bli så här fantastiskt nu i mars.
Jag har sytt en del, ett färdigt projekt en liten väska och två halvfärdiga som blir klara snart, det fjärde projektet är ganska stort jag hade tänkt mig ett mystäcke och det kommer att ta tid innan det är klart.
Nästa helg ska jag delta i Rikstäckets kurser på Sunderbyns folkhögskola, jag kom med till kursen Smulspår det ska bli jättekul. Jag har förberett mig med att ta fram de flesta tygbitarna som blivit över från andra qviltar jag sytt, scraps tror jag att det heter. Det kommer att bli spännande och se vad jag kommer att åstadkomma.    
Nu ska jag fixa lite inför helgen, hoppas det blir härligt uteväder. Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar