söndag 2 december 2012

Linjalen som skulle göra quilten lite ovanlig.

Så här ser linjalen ut som jag kämpade med för att få ett annorlunda rutmönster på min nya nessesär. Det kan vara så att jag hade lagt tygerna fel när jag skar ut rutorna. Nu har jag inte tid att testa igen men framöver ska jag göra ett nytt försök, mönstret ser väldigt annorlunda ut när det är gjort på rätt sätt.
Nessesären gjorde jag på mitt eget sätt, helt ok blev det. Jag förstår inte att mina bilder inte blir bättre trots att det var ute och mitt på dagen????
Bild på "Linjal-mallen" och hur det blir när allt är rätt:
Nu fortsätter jag att sy annat till plikten kallar i eftermiddag. Vi ses!

1 kommentar:

  1. Din necessär blev fin, tycker jag. Den linjalen som Du visar bild på har jag och i slutet av juni månad finns ett inlägg på min blogg om en löpare som jag sytt med hjälp av den linjalen.

    Dollandesign

    SvaraRadera