fredag 2 november 2012

Nu syr jag igen!

Vad härligt det är att ha kommit igång med quiltarbeten igen. Jag har sytt färdigt Stack and Slash-kuddarna men inte fotograferat dem ännu, bilderna kommer snart.
När jag läste om julkortsbyten på listan blev jag sugen på att testa och vara med om jag får till några julkort. Jag har gjort ett försök men storleken är alldeles fel, måste tänka om och göra mindre "kort". Vi får se om jag fixar det, det är ett tag till innan anmälningstiden går ut jag kanske hinner. Att sy julkort är en jättebra ide!
Annars har jag väldigt många ideer, jag tänker ut massor av projekt och ritar upp och funderar på färgsättning och vilka tyger jag har. Om jag bara vore lite snabbare på att sy men jag är ingen robot, allt får ta de tid det tar.
Nu ska jag ta ett tag med dammsugaren, det är faktiskt nödvändigt om inte dammråttorna ska få fäste dessutom är det gjort ett tag framåt.
Hej då för denna gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar