söndag 18 november 2012

Minns i november den ljuva..........MARS!

Det är egentigen vårvintern som är som den ska! Jag längtar till ljusa, soliga och kalla mars månad, det är den bästa månaden nu för tiden. ...eller är det så? Det var ju inte så mycket skare i våras, men enormt mycket snö. Nu regnar det, det är som om att vädret inte kan bestämma sig, regnet har is-inslag, det är inte hagel. Ska vi få isregn? Jag har sett exempel hur det ser ut och det vill jag inte ha! Nog för att det är väldigt mycket halka iår, tur att man kör bil och inte halkar omkring på gångbanor och trottoarer, ja jag använder riktiga broddar med ordentligt fäste på isunderlaget när jag går ute.
Tur att jag har massor av tyger och ideer om vad som jag vill sy. Jag har sytt klart QoT jubileumsväskan, bild kommer. Nu "tränar" jag på julkort och ska fortsätta med dem - det är jättekul att hitta på och fundera ut hur ska jag göra nästa.
Men jag hade ju tänkt att göra några småsaker, får se om jag hinner innan jag far iväg på kortsemester till tygriket. Semester i tygriket?.... har jag inte nog mycket tyger?..... men mycket vill ha mer när man ser allt vackert och allt som man kan sy av dom.... Ideerna är många, synd att jag inte syr lika snabbt som tanken.
Jag ska nog stänga ner datorn och sätta mig vid symaskin, jag har sorterat upp jultygerna i fina högar, men det är julkorten som ska sys nu! Dessutom ska jag fotografera.
Hej så länge!

1 kommentar:

  1. Spännande att vänta på fotot.

    Och riktigt roligt att du vill vara med o sy julkort. Lycka till.

    SvaraRadera