fredag 3 augusti 2012

Idag: mer sol!

Skönt att solen och den mest lagoma värmen är här, jag njuter för fulla drag även om det inte är på badstranden. Jag blev så förvånad när vi åkte förbi en tom badstrand igår, det var ganska varmt i luften men å andra sidan var Lule-kalaset i full gång med sina karuseller hela dagen.
På lördag åker vi (TRAM o jag) till Nolia som är i Piteå i år, jag är beredd på mycket folk och långa köer till mat och toa. Min erfarenhet är att det brukar vara väldigt varmt och soligt, mest troligt sommarens varmaste dag.
Vi var och bowlade igår kväll tillsammans med brodern från Kexeå (rebus på ort) och delar av hans familj. Jag tycker att det är jättekul även om jag inte alls är speciellt begåvad på bollsporter (det var 2:a gången i mitt liv).
Thomas har hjälpt mig med att få upp stringhyllan (en del av den forna stringhyllan som mina föräldrar hade för länge sedan), det blev jättefint, nu ska jag bara rensa lite mer så att allt som ska vara i hyllan får plats, dom "vanliga" böckerna får vara i den andra bokhyllan.
Det finns ingen tid för lappar nu men nästa helg ska jag vara på en kurs som Mikael Svensson har på Quilterian, jag längtar dit det ska bli jättekul och väldigt spännande att lära sig Baltimore-applikationteknik och att sy på papper en kompass, svårt ser det ut att vara men det kan bli ursnyggt när man lärt sig. Jag hoppas få ihop några bilder från helgen som jag kan lägga in här.
Nu tror jag att mina gäster har vaknat och dom vill säkert ha frukost.
Hej då! : ))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar