måndag 18 juni 2012

Vackert väder, sol, värme och blåst!

Tänk vad tiden går fort...? jag har 10 min resväg till och från jobbet, tog en omväg hem och tänkte köpa några röda sommarblommor att sätta på graven och då var Bellis blomsteraffär i cityhuset Örnäset närmast men den butiken fanns inte mer... när jag var så nära Hertsön körde jag till Ica och handlade.
Kl 17 gick jag till bilen som var parkerad på Karpen och gjorde ovanstående resa, kl 18.30 klev jag in genom dörren efter att först ha lastat ur bilen och kört den till parkeringen. Alltså det tog 1,5 tim att ta sig hem. Jag som hade planerat att göra så mycket ikväll men kvällen är inte slut än.
Nu ska jag ställa upp symaskin och fortsätta med min sommarduk, convergencen. Det var verkligen en rolig och inspirerande helg att delta i QoL-träffen på Quilterian som Brita hade ordnat. Vi sydde, och pratade  och skrattade och sydde och skrattade och åt lite emellanåt, vi var en härlig samling kvinnor som verkligen är smittade av quilt-bacillen. Och alla vackra quiltar som visades och hade sytts under året, tur att jag kunde fotografera med min mobilkamera, då har jag något att titta på när inspirationen tryter. Jag deltar väldigt gärna igen!
Man kan kanske jämföra med ungdomarna som  brukar samlas kring LAN.
Nej nu ska jag sy! Hej Så Länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar