fredag 8 april 2016

En tygkasse i stället för plast.

För länge sen köpte jag flera tygprover ca 50cm x 50 cm, länge har jag funderat över vad jag skulle göra av dem. Nu har jag sytt en tygkasse av två bitar, jättebra att ha när jag handlar matvaror. Det är ju faktiskt återbruk. 😄


Jag har länge tänkt att sy från scrapspåsen och nu lade jag tillbaka alla ufon i garderoben och plockade fram alla scraps jag kunde hitta och syr nu på tallriksunderlägg, de är inte klara ännu men en bit på väg. Det är roligt att sy något smått och snabbt emellanåt, ufon kommer fram senare ett åt gången. 😅
Det är så härligt ute, snön tinar bort mer och mer för varje dag, mina förhoppningar är att nästan allt är borta till maj månad och då är det nästan sommar.
Hej så länge nu fortsätter scraps-sömnaden.

1 kommentar:

  1. Din kasse är fin, bra när man tänker på miljön och skönt att slippa en massa plastkassar i lådorna :))

    SvaraRadera