måndag 30 november 2015

Anders slaskar....

Vilket tråkigt väder vi har nu, snön är borta bara is och grus för att undvika fallolyckor. Det ser nästan ut som att gräset börjar grönska, inga knoppar syns i buskar och träd det betyder säkert att vädret vi har nu kallas för vinter även om snön lyser med sin frånvaro. Jag längtar efter snö! 
Det positiva i det hela är att jag inte behöver ha dåligt samvete när jag tillbringar dagarna med att "klappa" tyger, vid skärmattan eller symaskin.
Tidigare i höst sydde jag en liten jullöpare men det blev pytteliten, jag sökte fram några fina tyger till en ny löpare som jag skurit sönder och sytt ihop en massa kvadrater i lite julfärger. Började med 5" kvadrater till en 3,5" twistermall, när jag sytt ihop alla kvadraterna såg jag att löparen skulle bli jättestor och då testade jag några mindre twistermallar och kom fram till att 2,5" mallen skulle bli bra. Det blir mycket "skräp" över men det går att använda till andra block. Fokuseringen måste vara på topp så att alla bitarna blir rätt, som tur är har jag sytt en liten tablett tidigare som jag använder till mall.
Nu är det dags att återvända till skärmattan, symaskinen och strykjärnet. Bilden på löparen kommer när den är klar. Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar