måndag 19 maj 2014

En nesse och en hemlighet.

Jag har inte bloggat på länge, det har inte blivit sytt så mycket heller. 
En söt liten necessär blev klar. Det är roligt att sy mindre arbeten speciellt när det är bråttom, jag ville ta med mig en liten gåva när jag reste till Skåne. 

Nu syr jag något speciellt, en liten hemlighet som kommer att bli helt klar i slutet av juni. Det enda jag kan visa är detta:
Går det att sy något av dessa? Kanske till PP.

Nu till skärmattan! Lone Star of Paradise är maj månads block, jag har lagt ihop tygerna som ska skäras ut för varje månad, det är spännande att få se hur mitt block kommer att se ut.
Kanske jag skulle passa på att ta en promenad först, nu är de +15 grader och SMHI har lovat rena rama sommarvärmen senare idag och då måste jag ha varit ute!!!
Ha en bra måndag!


2 kommentarer:

  1. Din necessär ser så rar ut där den står å Ditt bord!
    Jag håller med Dig om att i bland är det roligt att sy en liten sak som blir klar "på en gång" liksom.

    Dollandesign

    SvaraRadera