lördag 8 februari 2014

NU är min lilla top Broken Herringbone klar.

Det blev en liten top av batiktyger som jag köpte  på Syfestivalen i höstas. Att använda den 45-gradiga vinkeln på linjalen är lite invecklat tills jag kommer på åt vilket håll jag ska lägga linjalen, sen går det av sig självt. Det här är ett roligt mönster att sy, jag kommer säkert att göra fler löpare längre fram lite längre nästa gång.

Det är roligt att sy små projekt, de tar inte så lång tid att sy. I morgon hinner jag kanske sätta mig in hur Lil Twister linjalen fungerar, den har väntat länge på sin invigning. 
Vi får inte glömma att det är OS! Skidtävlingarna är mina favoriter. 
Fortsatt trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Hopsan... nu blir jag lite fundersam.
    Skrev en kommentar för en stund sedan men ser den inte.

    Iallafall..
    din lilla löpare är en härlig inspirationskick i det gråa tråkiga vädret vi har här nere.

    Ha en bra söndag! Kram!

    SvaraRadera
  2. Det blev en fantastiskt fin löpare av det mönstret Du visade lite av. Att "bryta av" med vitt tyg mellan de färgade remsorna var snyggt, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera