torsdag 26 september 2013

Hösten har anlänt.

Det kändes i lördags att hösten hade gjort sitt intåg, märkligt att det sker över en natt, ja så är det alltid men det vill man inte komma ihåg. Hösten är också en vacker årstid, de färgade löven, den höga  klara luften och framför allt så börjar syträffarna.
Förra veckan skedde överlämnandet av alla pyttetäcken som sytts vid speciella träffar, sykvällar och hemma. Jag hade förmånen att vara med tillsammans med andra quiltgrupper från Norrbotten vid överlämnandet till Neonatalavdelningen Sunderby sjukhus. Det var fler än 250 täcken som dom fick, vi hade turen att träffa några mammor, pappor under rundturen på avdelningen och dom fick välja var sitt täcke till sina små telingar. Många av föräldrarna som fick ett täcke skrev ett tackbrev och visade hur tacksamma de blev över att få ett täcke av oss.
Jag har sytt lite de senaste dagarna, det blev en söt liten tygkorg som många andra också har sytt bl a vi i quiltgruppen. Det gick ganska fort att sy denna korg och det lär bli fler framöver.


I slutet av oktober ska jag åka till min bror i Täby och som en liten present har jag sytt necessärer till brodern och hans sambo. Samma helg är det symässa i Älvsjö, naturligtvis ska jag nog besöka den en av dagarna och det kommer att bli jättekul.

Det var ett nöje att sy dessa necessärer, mina första i den här designen och roliga att sy, så det lär bli fler av den här modellen också.
Nu är det dags att släcka lyset för i kväll, John Blund väntar. Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar