onsdag 23 januari 2013

Vardagar

Valentin-quilten som vi Syr Tillsammans på e-post quiltlistan är nästan klar bara lukke-kanten kvar. Jag blev distraherad av en massa pyssel här hemma som t ex att rensa ut gamla papper och välja ut tyger till nästa träff med quiltgruppen Makalösa.: )) Sen for jag in till stan och köpte ett mönster till ett par nya "fin"-byxor, dom gamla har krympt i garderoben, jag vill ha något annat än jeans ibland. Jag köpte också ett mönster till en tunika, tyg har jag hemma.
Det är så härligt att sylust har kommit tillbaka, det är minst 7 år sedan jag sydde ett klädesplagg. Nu är det bar läslusten jag saknar och den kommer också tillbaka så småningom. Jag börjar vara utvilad nu efter två månaders ledighet. Carpe Quilten (fånga quilten), jag hittade detta citat i en amerikans blogg.
Nu tillbaka till symaskin och fortsatt sömnad.
Hej så länge! : )))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar