söndag 6 januari 2013

Nya impulser, nya block och nytt år!

Ett nytt år, alltid lika spännande att se vilka roliga idéer som kommer att skapas under detta quilt-år. Dessa jul-veckor har gått fort, mycket god mat och umgänge med många härliga människor. Jag har inte sytt ett stygn sen dagen före julafton, abstinensen gick att hantera eftersom jag visste att det kommer hur många dagar som helst då jag kan sy oavbrutet.
I höstas köpte jag en mönsterbok om "10 minutes block" som är väldigt bra och instruktiv och tänkte börja sy. Men så hittade jag en video på You Tube om "5 minutes block" och blev jättesugen på att sy detta block. Sagt och gjort så jag plockade fram några tyger och skar och sydde och sprättade och sydde igen, planerade en löpare men tygvalet passar bättre till en nesse, den är halvfärdig nu och jag lägger in bild på bloggen senare. Jag ska fortsätta med mina 5 min block nu.
Ha en god fortsättning på det nya året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar