torsdag 26 juli 2012

Sommar - semester - sorkjakt.

Nu har jag slagit "gräs" med trimmern i tre dagar, jag måste få bort det halvmeter höga gräset runt potatislandet och ner mot älvssluttningen. Jag är på sorkjakt, det finns miljoners hål i backen där gräset har fått växa och förra året fick jag inte en enda potatis på grund av dessa små #%&, dom hade tagit all färskpotatis som var till surströmmingen. När jag åker till "villan" nästa gång har jag tänkt att sätta ut fällor, sorkarna är lättlurade dom "går i" bara men leder dom lite.
Jag funderar på att låna några får nästa sommar, dom är bra gräsätare, kanske S:s syster kan ge mig tips var jag får tag på dom. Jag måste nog prata med grannen också, han kanske måste godkänna en sån grej eftersom dom ska beta mellan våra hus,visserligen är det mycket gott om plats men det är bra att kolla läget för grannsämjans skull.
Jag undrar bara när kommer jag att ha tid att sätta mig vid symaskinen? Till veckan kommer min bror och hans fru från Skåne, det blir jättekul! Nu har jag inte haft besök på ett tag och då blir det extra roligt! Vi kommer att hitta på bra saker!
Tiden räcker inte till för mig, jag hade tänkt att göra något roligt med IP också men vi får hitta på något en helg framöver, kanske en kort-resa.
Det är dags att gå till sängs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar