måndag 28 maj 2012

Måndag förmiddag börjar sent idag.

Vilken härlig helg! Fredagkvällen avslutning med min qviltgrupp Makalösa, vi gjorde Tacos tillsammans, det var jättegott! Vi lagade mat, pratade, åt, pratade, kaffe med kaka och pratade. Det blev inte så sent och det var bra för jag skulle åka till stugan på lördag morgon.
Kl 09.15 kom jag iväg till stugan, det var mycket sol och blåst, på söndagen var det ännu varmare och sydliga vindar. Det var ganska mycket löv kring huset så jag krattade och krattade, det tar aldig slut, jag får fortsätta till helgen.
Isak, Sandra och Tobias hade anlänt när jag kom fram. Senare på eftermiddagen bjöd dom på en mycket god grillad måltid. Jag fick så mycket frisk luft under lördagen så jag höll mig knappt vaken under kvällen när Melodifestivalen pågick, vid 23 tiden gick jag till sängs och slocknade på en gång.
Kjell och Lena var hos mor när jag kom dit. Kjell hade gort en tårta till alla mödrar, jättegod tårta.
Egentligen skulle jag vilja ta fram alla sygrejor och sy men nu är det dags att förbereda mig själv för jobbet i eftermiddag. Jag får ta fram symaskinen någon kväll framöver. Hej Svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar