lördag 5 maj 2012

Förråd till städskåp till...

När jag flyttade till lägenheten var det ganska mycket småprylar i både garaget och förrådet som överfördes till stugan, men många skruvar och spikar m m följde med hit, dom var i mitt gamla syskrin. Nu undrar jag hur ska dessa småprylar sorteras så att det är lätt att hitta när jag behöver skruva eller spika? En snabb marknadsundersökning gjordes - jag ringde lillbrorsan och frågade hur han hade organiserat sina smågrejer - ett HÖGT och överaskande skratt hördes i luren... Naturligtvis har alla sorterat på sitt sätt och jag kom på att det finns några oanvända små plastlådor i skafferiet som jag kan använda till småsaker och det blev bara bra.
Nu är frågan hur mycket behöver jag ha här i lägenheten? Svar: Väldigt få skruvar och samma gäller spik, resten får följa med till stugan - jag får väl fortsatta att sortera där.
Nu ska lådorna i städskåpet inventeras och sorteras, en hel del av innehållet kommer säkert att överföras till stugan eller kastas. Det är otroligt vilken samlarmani jag har, det räcker med att samla tyg.
Det här är en del av "Rensa i röran" och det känns bara bra att få luft även i städskåpet.
Ute snöar det och regnar om vart annat, det är bra så att snöhögarna försvinner snabbt.
Nu tillbaka till arbetet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar