onsdag 4 april 2012

Nu är det påskledigt!

Skönt att kunna vara ledig några dagar och bara njuta i nuet. Jag har förberett lite matlagning som t ex den tradionella köttsoppan och kalkonen som jag tänkte göra i julas. Det blir ganska många måltider av en 3 kg kalkon, dessutom är det en verkligen smakrik fågel som inte kräver så mycket jobb för att bli god.
Vi får se vad det blir för väder i helgen, kommer jag att få fisk?  Det är mysigt att ligga på ett renskinn och pimpla
För övrigt har det inte blivit mycket sytt sen förra veckan när jag städade undan alla sygrejer inför Isaks besök här förra helgen och då blev det så ovanligt undanröjt på matbordet. Efter påsk ska jag fortsätta med att sy, det är syträff på onsdag till veckan, då fortsätter jag med min väska.
Nu önskar jag alla en riktigt GLAD PÅSK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar