onsdag 14 mars 2012

3,14 dagen.

Visste ni det?  14 mars om man vänder på det blir det 3.14, alla matematiker vet om det.
Jag har just kommit hem från syträffen med Makalösa, det är verkligen kul att träffa dessa quilt-kvinnor. Ibland blir det inte mycket sytt, vi visar våra avslutade arbeten och pratar om det vi för närvarande håller på att sy. Jag tog inte med mig min avslutade vårduk men nästa gång ska jag visa min påskduk med tuppar och kycklingar, den är faktisk rolig att se på. Väskan  som många av oss har sytt har jag börjat på ikväll, för länge sedan skar jag till alla delarna, den kommer att bli jättefin. Dessutom ritade jag av ett mönster på en nessesär som jag tänkte använda till att ha sysaker i, den får jag kanske sy till sommaren eller syhelgen före midsommar.
Nu är jag trött måste gå till sängs. Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar