fredag 17 februari 2012

Härliga fredag!

Skönt att vara ledig några dagar, det blev inte något övertidsarbete i morgon, dessutom blir det att jobba kväll måndag och tisdag igen. Jag gillar att vara ledig på förmiddagarna då hinner jag göra en hel del nyttiga och onyttiga saker.
I veckan har jag sytt ihop min vår/sommarlöpare, ska lägga ihop vadd och baksidestyg och quilta lite, sen syr jag på lukke-kanten och då är det bara att fålla klart och använda den.
Nu ska jag bakåtsy lite på convergence-quilten och sedan fortsätta att sy ihop de olika delarna, det är mycket spännande och se hur hela arbetet blir, man kan ana hur den kommer att se ut. Det är den som är min sommarduk!
Det är märkligt att man har minst två arbeten på gång samtidigt, dessutom finns det några ufon i tygskåpet som ligger och väntar på att bli färdigställda. Jag har i alla fall gjort några löpare klara och en liten höstduk till mamma, det finns faktiskt inte så många ufon ännu. Nej nu tillbaka till symaskinen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar